جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
حجت الاسلام مرتضی موحدی

حوزه / حجت‌الاسلام موحدی گفت: ملاک‌های گزینش رئیس جمهور منتخب، باید نهج‌البلاغه‌ای باشد، ویژه‌خواران، مفسدین و فرصت‌طلبان نباید دور رییس جمهور باشند، بلکه حق‌گوترین‌ها باید در کنار وی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه با قرائت دعای امام زمان(ع) و توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، به پایان دهه اول محرم اشاره کرد و اظهار داشت: در این ایام کره زمین یکدست یاحسین(ع) بود و به کوری چشم یزیدیان زمان، بساط خیمه اباعبدالله(ع) بر پا بود، در اسداباد نیز هیئت‌ها با شور خاصی فعالیت داشتند که قابل تقدیر است.

وی با قدردانی از هیئت‌های مذهبی که در مراسمات عزاداری شهادت امام حسین(ع) و محرم سنگ تمام گذاشتند، افزود: برخی هیئت‌ها متاسفانه فقط شور داشتند اما برخی علاوه بر شور، تمدن‌ساز و گفتمان‌ساز و جریان‌ساز بودند که تراز این هیئت‌ها بالاست، صرف اینکه مراسم عزاداری بگیریم کافی نیست بلکه هنر شیعه باید این باشد که هیئتش گفتمان‌ساز باشد و فرهنگ حسینی را تقویت کند.

امام جمعه اسدآباد، با اشاره به مقاومت نیروهای یمنی در مقابله با صهیونیست‌ها، گفت: فرمانده دلیر یمین گفت ۱۵۵ کشتی آمریکایی صهیونیستی را مورد هدف قرار دادند و باب‌المندب را بسته‌اند چرا که نمی‌توانند کمک به اسرائیل ببرند، اینان مردان واقعی حسینی هستند.

وی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، یادآور شد: نظارت این نهاد ضروری، مغتنم و حافظ آبروی انتخابات است که اگر نظارت نباشد افراد یاغی وارد می‌شوند و اتفاقاتی نامبارکی رخ خواهد داد، آنان که می‌گویند این شورا نباشد با گسترش فساد می‌خواهند عرصه را بر نخبه و افراد با کرامت تنگ کنند و عرصه را بر افراد چپاول مفسدین باز کنند.

حجت‌الاسلام موحدی، با اشاره به مشارکت نزدیک به ۶۰ درصدی مردم اسدآباد در انتخابات، ابراز کرد: این مشارکت و حضور با بصیرت دستمریزاد دارد و قابل قدردانی است.

وی بااشاره به اینکه یکی از دلایلی که مردم به آقای پزشکیان رأی دادند او را حافظ نهج‌البلاغه می‌دانند، تصریح کرد: باید نیروها و افراد رئیس جمهور هم طبق چارچوب نهج‌البلاغه پیش بروند، رئیس جمهور منتخب با این پرچم جلو آمده و باید از آن حراست کند.

امام جمعه اسدآباد، تأکید کرد: ملاک‌های گزینش باید نهج‌البلاغه‌ای باشد، ویژه‌خواران، مفسدین و فرصت‌طلبان نباید دور رییس جمهور باشند، بلکه حق‌گوترین‌ها باید در کنار وی باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha